tisdag, februari 20, 2007

Är det någon mer...

... som är lika trött som jag på denna SNÖÖÖ??!!
Jag gillar verkligen snön, den lyser upp och världen känns inte lika mörk under de värsta månaderna. Men nu var det alldeles lagom med snö kvar efter tövädret som varit. Vad händer? Jo, det kommer ännu mer snö!!! Det har snöat till och från sedan i går kväll... och jag är urbota led på den! Jag har redan börjat få små vårkänslor, börjat bläddra i trädgårdsmagasin, planera för storskaliga trädgårdsplaner, som varje år;) Vill kunna gå i skog och mark utan problem, men tyvärr så blir man lika besviken och småsur varje vår över vädrets makter. Konstigt att man inte lär sig...

Veckan har börjat lös och ledig, inga tidspassningar, inget hit-o-dit-bilkörande. Helt enkelt mycket angenämt! Har inte gjort något speciellt heller, känns som jag också fått sportlov *s*. Sparar energin till nästa vecka då sonen är uppe i Åre och jag kan vända upp och ner på huset utan några protester. Får bara se till att han "utför" sina handlingar som han ska innan han åker. Han har denna vecka kopplat in routern för det trådlösa bredbandet och det blev ett lyft. Nu kan faktiskt alla i familjen vara ute och surfa samtidigt - snacka om socialt liv här på landet...*gapskratt*. Nu ska jag bara se till att resterade saker också åtgärdas innan han får åka på sin skidsemester. Tror ni jag kan väcka honom nu, kl är dryga 13 och han har fått sova ut(!). Då borde jag väl ligga på plussaldo för att åter få några grejer fixade idag... man får inte vara dum när man har med tonåringar att göra *s*.

4 kommentarer:

  1. AVSKYR allt det där äckliga vita som hela tiden faller över oss!
    Hunden är lycklig men har ju lite perversa böjelser.
    Jagvill ha vår nuuuuuuu och ut och plocka murklor och granskott.
    Svårartad abstinens.......

    SvaraRadera
  2. Helena: Längtar efter att få specialguidning av Sörmlandsleden o Rosmossen...

    SvaraRadera
  3. Jag är oxå rätt less på snön men barnen har hur kul som helst! *s*

    Kram,
    AnnaSv

    SvaraRadera
  4. Det är ju inte klokt vad snö det faller! Här i Gävle har vi fått -98 flashbacks, men riktigt såå mycket snö som vi fick då har det såklart inte kommit.

    Blev sonen nöjd med att ha fått sova till 13? Men för att riktigt sova ut så måste man ju få vakna av sig själv. ;)

    Kramar!

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.