måndag, oktober 01, 2007

Funkar, funkar inte, funkar....

Ja, så är det med min dator just nu!

I lördags införskaffades en ny snabb dator till mig. Glada i hågen installerades den av kära mannen och sonen... som vet(!) vad de sysslar med... tror de??!!

Kom inte ens ut på internet igår. Ringer Telia, sitter 30 min i kö, för att konstatera att jaha, kör du trådlöst då får du ringa Zyxel... och deras kundtjänst hade naturligtvis stängt när Telias samtal var avslutat!

På kvällen testar sonen det hela med kabel och samma sk*t fortfarande! Trots att datorn säger sig vara uppkopplad så kommer jag inte ut, får upp en sida och sedan är det stopp.

Nu har datorn vilat över natten och plötsligt så kommer jag ut, men inte in på alla websidor och inte in till alla bloggare som jag brukar besöka. Helmysko!! Mailen kan jag självklart inte heller läsa.

Nu ska jag sätta mig i den där förbaskade kundtjänsten igen (sorry Sofia)... vi får väl se hur länge den här gången...

Tillägg:
Är man smart eller är man smart?! Och när de s k "förståsigpåarna" är borta ja, då får man själv tillträde till datorn... och självklart lyckas jag greja både dator, mail och inloggningar. Helt utan hjälp av telefonköanden till kundtjänster!!!

Man är väl inte självutnämnd arbetsledare helt utan anledning...
*ler ödmjukt*

12 kommentarer:

  1. Förstår hur du har det... Support, kundtjänst, vänta på svar (du är nu nr 14 i kön, osv), prova det och det och ring upp igen. Ringer upp igen, vänta på svar, ny support att prata med... osv, osv.

    Kram Annette

    SvaraRadera
  2. du är ju klart bäst så det är ju klart att just DU klarade av datorn! *s*

    Kram,
    AnnaSv

    SvaraRadera
  3. Ha ha.....du ser.....man kan allt man vill, heter det ju!
    Tänk att du var arbetsledare på högsta nivå även där!!!
    Datorer är inget jag fixar så bra.
    vill bara sätta på så ska allt funka...
    Va säger de två experterna nu då tror du???
    Risk finns ju att datorerna hädanefter blir din huvudsysla.
    Ses snart, kram Katarina

    SvaraRadera
  4. Hahahaha!!!!! Så ska det låta! Jag förstår inte vad det är som är så svårt ibland, kanske man vill sitta vid datorn en stund eller slippa något annat göromål:))) Ha en bra dag vännen! Kramar

    SvaraRadera
  5. Ja, det är trist att supporten har så lång kö! Tack och lov har vi inte så lång kö till kundtjänst så ofta... men det är väl inte för inte som jag är sjukskriven...

    Jag fick också ringa supporten när jag fick ny dator. Installations-cd'n jag hade funkar ju inte till Vista. Jag fick superbra hjälp av supporten på första försöket, men så har jag ingen trådlös router inkopplad (än) heller. Och alla "måsten" man ska göra (som att koppla bort kringutrustning och starta om datorn) får man ju redan i talsvaret. :D Nä, usch, nu ska jag sluta tänka på jobbet... känner direkt hur panikångesten kommer smygande. :(

    Skönt att ha dig tillbaka online!

    Kram, Sofia

    SvaraRadera
  6. Du ödmjuka kvinntimmer!
    En bra kvinna reder sig själv, speciellt när man är bäst!!! Fråga mig, jag vet *ler stort*

    Kramis.

    SvaraRadera
  7. Förstår precis hur du känner.
    Vilka vackra bilder du tagit.
    Kram

    SvaraRadera
  8. Du är ju som gjuten att vara arbetsledare... arbetsledare brukar ju tycka att saker blir bäst när de gör det själva! :)
    *skämt åsido*

    Så skönt att det funkar nu i alla fall. Strulande datorer kan verkligen vara knäckande!

    SvaraRadera
  9. Ibland är själv bäste dräng fniss. Jag har problem med vissa sidor som jag inte kommer in på eller bara kommer in på ibland. Sonens kompis löste det åt mig genom att ladda hem Mozilla Firefox, en annan webbläsare än Internet explorer. Jag har nu båda och väljer Mozarilla för att se de "krångliga" sidorna.

    SvaraRadera
  10. Vilken kick att greja det själv!!

    SvaraRadera
  11. Grattis till att du lyckades själv! Visst växer man enormt när man lyckas med något själv som någon annan gått bet på!! Hurra för dig!

    SvaraRadera
  12. Hahaha! Eller hur! Vadå hjälp från män! KAN SJÄLV!!

    SvaraRadera