måndag, februari 09, 2009

Äntligen fr vårt sovrumsfönster...



Solen
är det jag ser fr vårt sovrumsfönster! Jag vaknar till en klarblå himmel och en underbar sol...

Veckan som var, vill jag bara stryka fr kalendern. Det har legat ett jämntjockt vitt täcke, antingen av dimma eller snö över omgivningarna. Vissa dagar har vi haft en sikt på 10 meter. Vädret har lagt sig som ett tungt täcke över mig och trots att jag nu mår bra, har jag inte fått upp humöret.

Idag när jag såg solen, då känner jag att det finns hopp. SMHI hotar med sk*tgråväder igen imorgon. Men bara jag får en dag med sol så vänder det även för mig :).

De här veckorna har jag inte suttit långa stunder vid datorn, har inte heller haft någon inspiration till inlägg. Känns som jag bara vandrat mellan rummen, bläddrat i tidningar, plockat lite, men egentligen inte fått något alls ur händerna.

Den här veckan däremot, börjar hur bra som helst. Måndag med strålande sol och energin känner jag hur den återvänder. Veckan ska gå till uppröjning och vårpynt med fräscha blommor. Och sedan blir det helgstart på fredag tillsammans med underbara väninnan.

Veckan kommer att bli riktigt bra!

29 kommentarer:

  1. Hej vännen! Härligt med sol idag! Jag känner också hur kroppen fylls med energi och jag blir full av inspiration!
    Skönt att höra att du mår bättre och är på benen igen.
    Ha nu en fin dag och njut av solen.
    Kram, Carina

    SvaraRadera
  2. Vilka härliga vinterbilder! Ni har ju en rasande grann utsikt!

    Domherrar - det har jag alrig sett i verkligheten, inte ens under Stockholmsåren. De är så vackra. Rödhake har vi här däremot. Hade så roligt åt Sune alldeles nyss när jag var inne på en blogg med fågelsång - han ville in i datorn!

    Håller tummarna för klart väder/Lena

    SvaraRadera
  3. Visst är det HÄRLIGT med solen!!! Här kvittrade faktiskt fåglarna riktigt vårlikt igår när solen visade sig här också!! Det finns hopp!!!
    KRAM!!!

    SvaraRadera
  4. Även här skiner solen idag men jag är förkyld o trött. Men det känns ändå bra med solen o ljuset. (Om man bortser från att fönsterna är skitiga o dammråttorna jagar varandra!) Ha en bra vecka! Kram!

    SvaraRadera
  5. Man lättar verkligen upp när solen vill titta fram och förra veckan var en riktigt en trökvecka.
    Själv är jag lite jobbtrött.
    Skönt att du har piggnat till.
    Kram ewa

    SvaraRadera
  6. Tack för din grattishälsning, lika välkommen dagen efter. Hoppas du har återfått dina krafter, om inte fullt ut, så på god väg i alla fall.

    Fina bilder du lagt ut. Du bor så romantiskt och gulligt.

    Nu ska det bli prommenad i solsken. Har inte sett solen på så länge så det är nu ett MÅST.

    Fortsätt och krya på dig. Kram kram

    SvaraRadera
  7. Jag har tänkt så mycket på dig, vännen! Saknar er!

    Kram,
    AnnaSv

    SvaraRadera
  8. Skönt å höra att du är på gång igen. Men ta det riktigt, riktigt lugnt nu. Pneumoni är inte att leka med, jag har känningar av det än (efter 4 år), förmodligen ärrbildningar eller någon muskelbristning, säger doktorn.
    Kram!

    SvaraRadera
  9. Ja här har det också vräkt ner! Skyndade mig ut en kort sväng när solen sken mitt på dagen. Det är så härligt med solen - man får verkligen energi1 Det är ju också faktiskt fint med gnistrande snö och härliga snöhögar. Men jag är ju mentalt redan i maj så det känns lite tungt att vädret inte hunnit med...

    Vad härligt att du är igång efter sjukdomsperioden!

    Kramar från mig!

    SvaraRadera
  10. Det gör så gott när solen kommer fram, allt det gråa kan ju trycka ned vem som helst i botten!! Jag är känslig för att vara förlänge i det grå och tror det är därför jag blivit förkyld nu.... Jag gjorde ett tappert försök i solariet, jo då, varmt och gott var det men inte mycket piggare :) Man får ta en dag i taget och muntra upp sig själv. Tulpaner är min stora last den här årstiden, gärna flera buketter, en i varje rum :) Ja, och så alla bloggisar förstås!!! Så köp dig ett par tulpaner så skall du se att energin återvänder =) Må så gott 8`)

    SvaraRadera
  11. Hej! Det var länge sedan sist - jag hoppas att allt är bra med dig?

    Kram från mig!

    SvaraRadera
  12. Härliga bilder du visar idag!!
    Röstar på att det ska bli en BRA vecka jag oxå! :-)
    Kram/I.

    SvaraRadera
  13. Igår var vädret som en dröm, jag satt visserligen inne och jobbade hela dagen - men ändå. Solen sken in och det var ljust när jag åkte till jobbet. Än så länge är det lika fint i dag! Det Vänder, det har redan vänt! Vi går mot bättre tider, tro mig, tro mig, det här är inget skämt....(Ja, jag lyssnar på Ulf Lundells gamla godingar i bilen...) :-) Minns du den?

    SvaraRadera
  14. Härligt! Jodu, den där underbara känslan av att vilja bosätta sig under en filt klarar man sig utan. Kram

    SvaraRadera
  15. Härliga bilder....och solen kan ge nytt liv....och inspiration, men man behöver nog även de där dagarna när "inget" händer.....Önskar dig en bra fortsättning på veckan! Kram fr C

    SvaraRadera
  16. Härliga bilder. Visst är det underbart - och nödvändigt - med sol. Jag gnäller för att jag måste vara inne på kontoret när solen äntligen skiner. Men det är i alla fall härligt att kunna titta ut på ljuset och solen. Skönt att läsa att du verkar piggare nu.

    SvaraRadera
  17. Hejsan!
    Hittade hit via en annan blogg!
    Oj va mycket spännande att läsa, din Skottlands resa var mycket intressant, älskare av skotsk whisky som är!!;-)
    Hoppas att du känner dig bättre, Krya på dig!!
    Hälsningar från ett kallt och snöigt Dalarna//

    Eva-Lis

    SvaraRadera
  18. Det har varit så tyst kringom henne en tid. TÄnkte jag skulle provocera fram ett livstecken...vi får se hur det går. Kanske befinner jag mig på svarta listan efter alla retningar... ;-)

    Sköt om dig och kram!

    SvaraRadera
  19. Visst är det förunderligt vad ljus kan göra underverk. Nu är det snart vår och sedan går det av bara farten. Kram

    SvaraRadera
  20. Det tar tid att återhämta sig när man varit så där sjuk. Skönt att du har kunnat bara göra det utan andra tankar. Hoppas allt är bra annars, och att vi kommer till skott med att träffas. Ugglebobutiken verkar onekligen intresant! :)

    Kram! :)

    SvaraRadera
  21. När ska vi börja planera lite för en tripp....?
    Iaf börja fundera liiiite???

    Pöss.

    SvaraRadera
  22. Hej! Läst ikapp nu och kommer med en försenad krya-på-dig-hälsning! Vad skönt att du mår bättre! Solsken påverkar oss positivt. Hoppas solen är här för att stanna. Kram!

    SvaraRadera
  23. Lilltanten var det som skrev...

    SvaraRadera
  24. Vad skönt att du har piggat på dig! Och precis som du skriver, lite solsken gör ju att man får lite mer energi! Här har vi ingen sol i sikte, men ute är det vitt!!! Vi har fått snö och det är otroligt vackert ute, den vita snötäckta marken gör även att det blir ljusare här inne - trots solens frånvaro!

    Hoppas du har en toppenbra vecka!
    Kramar från Jenny

    SvaraRadera
  25. Häärliga bilder! Tänk att få bo så varje dag ;) Alla årstider är vackra ute på landet och det är lugnt och tyst! Men visst längtar man efter vår, sol, blommor och fågelsång nu, suck!
    Kramar

    SvaraRadera
  26. Det är så viktigt att vi får sol och ljus. Inte konstigt att vi behöver ljusterapi. Jag är hemma efter en vecka med sol i ögonen och ljuset gör mig ... lättare. Kort sagt. Lättare.

    SvaraRadera
  27. Åh ja, visst behöver man ljuset. Jag skruttar ihop totalt i mörkret och fukten som är nu. Längtar till ljusa klara dagar...
    Avslutar på jobbet i morgon och övergår till två sköna veckors ledighet innan nya jobbet drar igång. Ska bli sååå najs! :)

    Kram!

    PS! Jag har flyttat tillbaka till min gamla bloggplats http://hundramiljoner.blogspot.com

    SvaraRadera
  28. Hoppas veckan har fortsatt i braighetens tecken. Lite sol har ju synts iaf hos mig vilket onekligen gör livet både roligare och lättare.
    Vilka härliga vyer du har runt i kring dig.
    Hoppas fredagen blir toppen med vänninan.
    Kram Marie:-)

    SvaraRadera
  29. Massor med grattis till mannen! Hoppas att det blir riktigt bra!

    Grabbarna har sportlov den här veckan och jag lär ta ledigt mot slutet. Vi har inte bestämt om och vad vi ska göra, men något lär det väl bli. Ska vi lämna det litet öppet tv?

    Jag ska till Östersund tis-tor nästa vecka, och ev är jag hemma på fredagen 27. Hur har du det nästa vecka?

    Krankram på dig! :)

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.