tisdag, september 28, 2010

Underbar resa med vänner...










Förra veckan återvände vi till Béziers i Langeudoc/Frankrike. Denna gång tillsammans med ett gäng vänner. Det blev åter en fantastisk resa. Huset vi hyrde i Beziers var en dröm, en herrgårdsflygel, högt till tak, stora enorma franska fönster (!), provensalska textilier och med en underbar trädgård .

På många vis blev resan en liten repris av vår resa i slutet av april, den vi gjorde på tu man hand. Dagarna ägnades åt bilturer i de underbara omgivningarna. De vackra vyerna fanns överallt, högt upp i bergen och nere i dalgångarna. Självklart stannade vi till på lämpliga ställen för vätskeintag och diverse inköp. D v s vi besökte mängder med vingårdar för provsmakning ;).

Kvällarna tillbringades i vår lummiga trädgård med skratt och snack i månskenet, samtidigt som vi naturligtvis avnjöt en hel del välsmakande viner och ostar.

12 kommentarer:

  1. Det låter som en fantastisk resa! Vilka härliga bilder!
    En resa att spara i minnet!

    SvaraRadera
  2. Oj vad fint! Det måste ha varit en kanonresa! Trevligt att få se så många bilder. Jag blir sugen på att resa...

    SvaraRadera
  3. Hej vännen! Som vanligt visar du fina bilder och trollbinder oss med dina underbara tolkningar av resa och vy. Finns det ngt bättre än fina vänner. Ha det bäst! Kristina

    SvaraRadera
  4. Det ser / Låter som ni har det bra..
    Björklyan

    SvaraRadera
  5. Åh, vilken fantastisk resa!

    SvaraRadera
  6. Du får gärna plita ner exakta instruktioner på den resan för jag vill göra den!

    SvaraRadera
  7. Åh! Jag vill också, blir riktigt längtig när jag ser dina bilder! Jag ser att ni har haft det bäst, som vanligt i Frankrike :). Detta underbara land.
    kramar
    Ewa

    SvaraRadera
  8. Det låter hur härligt som helst. Jag blir helt klart lockad att också åka till Frankrike. Drömma kan man ju alltid göra...

    SvaraRadera
  9. Underbart! Jag ÄLSKAR bilden där ni kramar platanen -för visst är det en platan. Jag är också trädkramare.

    SvaraRadera
  10. Hej! Jag kan inte trakten av Beziers särskilt bra, får åka dit snart. Á bientôt!

    SvaraRadera
  11. Åhh vilka härliga bilder!
    Vill också resa, till värmen och helst nuuuu ;)

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.