söndag, mars 04, 2007

En härlig helg...

En helg då vi fått utfört en hel del. Fredag följde jag med mannen in till Stockholm. Jag var denna gång förutseende och bokade kaffe med frukost i Sundbyberg... vad ska man annars med vänner till?! ;) Fick en trevlig pratstund för att sedan tillsammans åka till Rinkeby. Vilken fröjd det är att gå runt i butikerna och frossa i grönsaker, oliver, fetaost, salami mm. Vi fyllde kasse efter kasse och det bästa av allt är att det kostar en bråkdel av vad jag skulle betala i en "vanlig" affär.

Lunchade sushi ensam i Solna ... tur att sonen inte läser här... Passade även på att hälsa på en f d granne i huset där vi bodde tidigare. Allt var sig likt och jag kände bara en lättnad över att vi inte längre bor kvar där... Kändes som en evighet när vi bodde där och ändå är det inte ens ett år sedan vi lämnade stan.

Plockade upp mannen på jobbet, snabbvisit på IKEA för att köpa det sista möblerna till sonens rum. Blir alltid stressad på såna ställen, glömmer hälften av det jag skulle handla. Bästa tidpunkten för IKEA är direkt vid öppningstid en måndag! Fredag, även om det är sportlov, är inget att rekommendera. Hemma blev det turkafton med färsk bröd, krämig fetaost, vansinnigt goda oliver, kalkonsalami, kycklingmortadella, små korta goda gurkor... mmmmmmm

IKEA möblerna monterades av min kära med hjälp av ett antal verktyg, halvöppnade instruktionshäften, svordommar på svenska och även ett antal på övriga språk. Kände igen bl a engelska och turkiska. I slutändan var det självklart IKEAs fel allltihopa för att han inte kunde få det rätt från början plus att några grejer blev en aning skadade... hmmmm säger jag bara... Man vet väl när man ska vara tyst och när man definitivt ska låta bli att komma med kommentarer... Sonens rum blev i alla fall helt klart! Mannen var verkligen på g i lördags och då får man ju passa på och tipsa om andra saker som också behöver fixas och åtgärdas. Kanske det berodde på att jag vid monteringen lyckades hålla tand för tunga denna gång ...;) Garderoben i vårt sovrum förvandlades till walk-in-closet med belysning och fantastisk inredning. Kanonbra!

I eftermiddag hämtar vi sonen i Stockholm. Pratade med honom i går och faktiskt så längtade han hem. ;) Kanske längtar han verkligen hem till oss eller kan det måntro bero på att jag nämnde shoppingen i Rinkeby, att jag berättade om de goda oliverna, den otroligt krämiga goda turkiska fetaosten, de goda korvarna, det doftande goda färska brödet... I alla fall så poängterade han att vi absolut inte fick äta något mer av allt det goda förrän han kom hem!! Okey, okey... man får väl ta till alla knep man kan som mamma för att få sonen att säga att han längtar efter en...*skrattar*

4 kommentarer:

  1. Hoppas att sonen blir nöjd med både det färdiga rummet och det som finns kvar att mumsa på ;)

    Här är det så att när maken tar på "Snicker-brallorna" då är det bara att smida medan järnet är varmt och se till att så mkt som möjligt blir gjort!! Det är förvånansvärt att se vad ett par byxor kan göra :)

    Åh, vad länge sedan jag var och handlade i Rinkeby eller Tensta! Måste ta en tur dit inom en snar framtid!

    Kör försiktigt i em! Själva ska vi till Nacka på...just det handboll :)

    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  2. Snickarbyxor?! Bra idé, om de har sådan effekt på dem så kan det vara ett tips till hans födelsedag som kommer snart;) Ska nog boka in mig på frukost hos dig nästa gång. Får väl beta av er, en i taget ;)

    SvaraRadera
  3. IKEAs möbler kan faktiskt vara lite trixiga att få ihop. Jag följer alltid instruktionen slaviskt och då funkar det toppen! Jag tror inte att A har fått hjälpa till med några möbler faktiskt, sånt fixar jag själv. :D

    Jag vill också vara i Stockholm på frukostdejt! Hojta till när du kommer till Gävle! *fniss*

    Kramar, Sofia

    SvaraRadera
  4. Tack för besöket, vännen och tusen tack för den fina presenten!!! Och det var så skönt att vi kunde shoppa tillsammans i Rinkeby, vet inte hur jag skulle klarat det utan dig! Du är guld värd!!!

    Salladen blev jättegod och alla var så tacksamma över att jag fick handlingshjälp så de fick ta del av allt det goda!

    Nu är jag sååå nyfiken, vad sa sonen? *s*

    Kram,
    Anna

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.