tisdag, september 11, 2007

Trots körig helg...

Med helgen fylld av möbelfynd, möbelhämtning, möbelmottagning och spontanbesök så var min kära man väldigt snabb där emellan.

Under helgen kom vardagsrummets alla fönsterlister på plats


dessutom kom golvlisterna på plats


och slutligen så kom även dörrlisterna på plats


Nu är det bara taklisterna som ska upp till helgen. Höstens kvarstående projekt är att färdigställa de inbyggda bokhyllorna och om de blir klara till jul så är vi (jag) nöjda :).

Maria Livsflanör, vad sägs om tempot? Nu börjar vi väl kunna matcha ert? ;)

11 kommentarer:

  1. Ojj vad ni jobbar på och är flitiga ! det blir så himla fint..och snart kommer tyget !
    Kram Anette

    SvaraRadera
  2. Sååå, snyggt jobbat!!! Jaja, tempot börjar i alla fall vara i närheten där, särskilt som vi har vilat lite här på slutet *asgarv*

    En liiiiiiten, liten fråga... Varför tog ni inte lika fönsterfoder som dörr och golv listerna???? Ja, inte för att det spelar roll, fönsterfodret är ju ändå bakom gardiner men....*fniss*

    Skämt åtsido, vilket jobb ni har gjort, blir alldeles svett av att läsa eller oxå beror det på promenaden nyss...*fniss*

    Allvarligt får vi nog ta tala om det här med nödvändigheten att ha en toalett i närheten när man läser din blogg, en varning högst upp på sidan kanske... Du vet ju att jag käkar vätskedrivande... Läs på egen risk, kan vara bra med en blöja under tiden *gapskrattar*

    Jag må tro att ni är nöjda i alla fall, måste ta mig ut till er och inspektera lite....*fnissar* eller snickesnacka lite...

    Kramar

    SvaraRadera
  3. Vilken fart! Härligt jobbat!

    Kram,
    AnnaSv

    SvaraRadera
  4. Å kan jag inte få låna din listuppsättare ett tag, jag har så många lister och foder som behövs sättas upp. Själv har jag blivit så hemmablind att jag inte ens ser att dom är borta, men jag brukar få kommentarer av snälla släktingar som gärna påpekar hur länge sen det var de satt uppe. Mitt svar brukar vara. - Sätt upp dom själv b-itch. Nä, jag skojar bara så brukar jag inte säga, jag brukar säga - Vaddå är dom inte uppsatta ännu, så konstigt....

    SvaraRadera
  5. Det var sannerligen inte illa!
    Kram Lallis

    SvaraRadera
  6. Skicka hit karl med lite lister och en gersåg, så kan han få lista hemma hos mig också! :D Jag skulle kunna göra mig till och bjuda på en äppelpaj som tack för besväret. *fniss*
    Jag tycker att jag är ofantligt duktig som har renoverat så mycket själv, men listerna lyser med sin frånvaro. Pengarna och orken tog slut ungefär samtidigt, men lister ska det väl bli vad det lider... Funderar på taklister i sånt där frigolitaktigt material, så att man kan limma upp dem istället för borra, plugga och skruva... Har ju betongväggar i princip överallt förutom i yttervägg.

    kram

    SvaraRadera
  7. Nu får du nog börja vaka mer på maken! Hålla lite stramare i tyglarna så många anbud han den senaste tiden fått här ;)...mohahaha. Jag tänkte själv anmäla mig till kön då jag är i behov av både det ena och det andra fixeriet här hemma.

    Men du "fixar det nog, med jobb, jobb och jobb" - så han inte har tid att ens tänka en annan tanke. Det är rätt takter det!!!

    SvaraRadera
  8. Jag tycker att den mannen borde få Medalj av Konungen för sin tapperhet och sitt flit!

    SvaraRadera
  9. det blir otroligt fint när ni är klarar får ni gärna fortsätta här hemma hos oss.
    Med ert tempo är nog bokhyllorna på plats före Allhelgonahelgen.
    En av våra taklister stod i hallen i flera år innan vi till slut kom vi oss för och satte dit den (det tog 5 minuter). Pinsamt.

    SvaraRadera
  10. Ja, det var himla kul att se vardagsrumsförvandligen live, ett helt annat rum nu :)
    Och tur för gubben att han hade hunnit slå dit listerna innan jag kom ;) He he...

    Kramisen.

    SvaraRadera
  11. Nää hallå där....
    Nu platsar inte din man i min mans liga längre!!!
    Han är ju aldeles för snabb.
    Om din man skulle vara i närheten av min skulle ni inte ha lister förrän julen 2009, så det så!

    Gapskratt!!

    Gud va duktiga och ihärdiga ni är.
    Kram och godnatt!
    Katarina

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.