fredag, november 09, 2007

En härlig dag...

Som vanligt en helt fantastisk träff med en bloggare, Hallongränd 4. Precis lika trevlig och rolig som hennes blogg utstrålar! Mina vofsingar var medbjudna och t o m de fick en välkomstpresent! Tyvärr lyckades Minou gömma undan det ena tuggbenet hos Hallongränd som inte återfanns trots ihärdigt letande *skrattar*.

Vet inte ens om jag förmår kommentera hennes hem... Fick gåshud direkt när jag klev in i hennes kök, kakelugn... behöver jag säga mer...? Självklart glömde jag som vanligt att fota, gick bara runt och gapade och beundrade.. *skrattar*

Efter en trevlig fika och husesyn så tog vi fart mot Malmköping. Trots att Hallongränd bor så nära så har hon missat alla mina pärlor!! Men nu tog jag chansen och visade henne runt bland Sörmlands pärlor *ler*.

Första anhalt blev Mitt Rum och Therese (som snart öppnar en webshop o hemsida) och där blev vi kvar länge, länge, länge... ;) Nästa stopp blev One of a Kind för mer fyndanden. Sedan lite kultur hos Gull och Mull och lite julklappsbeställningar. För här kan man beställa och få sina böcker levererade till sin egna favvisbokhandel, d v s Gull och Mull *skrattar*. Beställde även julklappar till mig själv som jag tänkt skicka sonen för att inhandla... fastän han inget vet om detta än... *gapskratt*.

Info har lämnats om en 17åring som kommer in, innan jul och frågar efter en Trädgårdskalender... Vips plockas rätta kalendern fram och det resulterar i en lycklig mamma som fäller en tår på julafton *ler*.

Nästa stopp blev Fåret, för mer fynd, som redan visats hos allas vår Lantlif.

Slutstation blev Karl-Johansgården med rundtur och visning, en massa skratt och en försäkran om att vi garanterat kommer att träffas igen... alldeles snart... ;) Superhallonet överlämnade väl genomtänkta gåvor till mig, Fru Dubbelörnen, som gjorde att jag drabbades av fruktansvärt dåligt samvete... Får nog återgälda mitt "superhallon" vid annat tillfälle.

Har ni sett vilka gåvor??!!! Underbar lektyr för den perfekta Husmodern!! Dessa tidskrifter kunde ju inte hamnat på ett bättre ställe... *ler*. Här ska frossas i onduleringar och annat smått och gott. Lovar återkomma om intressanta artiklar för er kvinnor som vill hitta den moderna Husmodern ;).

Kvällen avslutade med kära mannen, brasa och levande ljus...



9 kommentarer:

  1. Ammen, visst var det en mysig dag!!!
    Ska blogga imorgon.
    Kramelikram från Annette

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig dag du verkar ha haft!
    Hoppas du får en lika härlig helg! Själv ska jag på min pappas 75-års kalas i morgon! Skoj!!

    Många kramar
    Lotta

    SvaraRadera
  3. Go morgon
    Vilken toppen dag ni har hadde.
    Jag får be hallongränd visa mig pärlorna i Malmköping när jag kommer till henne.
    Önskar dig en trevlig Helg.

    SvaraRadera
  4. OK provar igen..... Just let me know...

    Kram

    SvaraRadera
  5. Åh, det låter ju som en helt underbar dag! Vilken träff ni verkar ha haft!

    Det där med julklapp från sonen var ju oerhört smart, hörru, fast det är ju klart. Du ÄR ju så smart!

    Kram,
    anna

    SvaraRadera
  6. Mysigt, mysigt!

    Vad fint det blev i vardagsrummet efter renoveringen och med brasan tänd!

    SvaraRadera
  7. Så mysigt ni verkar ha haft det!!
    Varför bor jag inte närmare dig så att jag också kan få ha en dag med Dubbelörnen??! =)

    SvaraRadera
  8. Låter som en helt fantastisk dag. Mannen var i krokarna igår och matade mössen. Annars håller vi oss här i den lilla staden alldeles bredvid den stora. men längtar hela tiden till köpingen och torpet. Tar du mig med på en runda till alla dina gullkorn i köpingen när våren kommer? Kramar

    SvaraRadera
  9. Vilket mys ....vi kan citera Husmodern för varandra sedan :=)

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.