fredag, november 09, 2007

Lugnet före...


Idag är utsikten fr min datorhörna och balkong betydligt vackrare. Men är detta ett bedrägligt lugn eller...? SMHI hotar med oväder och snöstorm så vi får väl passa på att njuta av detta så länge det varar.

Efter min "djupdykning" härom dagen så fick jag ny energi. Har röjt efter äventyret förra veckan och känner att det börjar bli ordning på gården igen. Kära mannen har lite småpyssel under månaden. Deadline är 1 advent, inte bara för att det är advent utan också för att vi då bjudit en del grannar hit på glögg med tilltugg. Bjöd in grannarna även som nyinflyttade förra året och vi tänkte hålla på detta och skapa en Karl-Johantradition *ler*.

Idag ska jag ut på en butikstur här i grannskapet. Har fått nöjet att visa upp vår lilla köping för en ny bekantskap. Ska bli spännande att se vem som döljer sig bakom bloggen... ;)

Helgplanerna har blivit lite förändrade i o m ovädersvarningen. Istället för att åka iväg och träffa vänner på lördag, så blir det hemmafixar- och myshelg. Planerar nu istället lite finishingjobb för mannen, bokhyllan behöver lite lister så det jobbet borde jag nog kunna få utfört *skrattar*.

Jag menar det är ju Fars Dag på söndag så lite jobb ska väl utföras om han nu vill bli firad, eller...?!

8 kommentarer:

  1. Visst är det spännande att träffa en annan bloggare? Kl är 9.20 och jag förbereder med lite fika här hemma tills min nätdejt kommer.
    Välkommen till Hallongränd 4, Dubbelörnen!!!
    Kram från Annette

    SvaraRadera
  2. Ha så trevligt på nätdejten båda två! ni kommer säkert får det underbart kul!

    Det låter härligt med en lite lugnare helg nu när det kanske blir oväder.

    Sköt om dig och hälsa familjen!

    Kram,
    AnnaSv

    SvaraRadera
  3. Hej min vän!

    Har varit lite "borta" några dagar... mycket jobb är det just nu... är trött så jag grinar för allt så du kan ju förstå att tårarna inte slutat rinna än efter att jag läst ditt förra inlägg.
    Var tvungen att skylla på linserna då chefen kom in och undrade hur det var med mig.
    Jag kan inte säga nåt!!!
    men jag finns här och mina tankar går till dig varje dag...bara så du vet!

    vilken fin utsikt du har!!
    Nu väntar en helg med 20 timmars trampett utbildning...gäsp!

    Kram å ha en härlig helg!

    SvaraRadera
  4. Du är en hård och principfast arbetsledare - fast det är Fars Dag. Hur är det? Utan arbetsinsats - ingen tårta? Ha det så jättetrevligt med bloggträffen och hoppas ni finner varandra. En skön weekend önskar jag dig!

    SvaraRadera
  5. Jag tycker om att läsa dina inlägg...konstigt nog även dom som handlar om sorg...du skriver så otroligt bra!
    Och tårarna kommer i nederkanten på ögonen...
    Det är klart att lite lister ska han väl greja,eller hur?!...skratt...Annars tycker jag nog att han är värd att firas lite ändå...du har ju fått ett "nytt" sovrum ;-)
    Ha en skön helg och kram/Birgitta

    SvaraRadera
  6. Var nu aktsam så att du inte skapar någon ny (o)vana att det ska få vilas för maken på helgen;)!

    SvaraRadera
  7. Du får bjuda in mannen att dela arbetsledarstol med dig. "Kvinnlig list" övergår mannens förstånd har jag hört.
    Ha en god helg.
    Kram....

    SvaraRadera
  8. Ska inte Far få vila ut på morgonen åtminstone...så att han vet vilken dag det är...
    Adventsglögg är mysigt och våra grannar har den trditionen så där är vi varje år innan jul...helmysigt...

    Kram från Malin

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.