söndag, februari 17, 2008

Sportlov nästa vecka...

Sonen börjar sitt sportlov nästa vecka och invigde ledigheten med att åter åka iväg på en cykelnatt(!) i Linköping. Därmed försvann även kameran. Nu var det ett gäng som även hade bilar och vi slapp köra denna gång. I år är det första gången på 8 år som han inte åker till Åre. Vintern känns väldigt långt borta när vi knappt haft snö på backen. Örterna växer och frodas istället, såg att myntan och oreganon kommer grön och fin, förutom rosmarin och timjan som stått gröna hela vintern.

Vädret har varit bitande kallt och det blev inte så mycket utejobb som jag planerat för mannen p g a den isande blåsten. Lite medkänsla har man ju ändå ;). Har mest gått och plockat här hemma. Tittat på allt som jag borde göra... och listan blir längre och längre. Inser att vissa saker måste åtgärdas här i början på veckan för sedan hamnar jag under "kniven" och blir mindre rörlig för ett bra tag framöver. Känns svårt att motivera sig till en artroskopi nu när man äntligen kan ta långpromenader. Har konsulterat min egen medicinska expert och även sjukgymnast och det är bara att gilla läget. Skadan finns där även om jag inte känner av den just nu, tackar jag nej till operation så hamnar jag sist i rullarna igen. Nu borde jag bli helt återställd lagom till våren och sommaren. Men trist känns det när jag vet att skogspromenaderna är slut för ett bra tag framöver...

När sonen inte är hemma och det händer faktiskt inte ofta... än så länge ;), då gäller det att passa på med matlagningen. Här lagas mat som sonen inte sätter så högt på sin mattopplista och sedan avnjuts sådant som han garanterat gillar, men som vi nu slipper dela med oss... *smarta föräldrar*. Middagen blev scampi och pilgrimsmussor i saffranssherrysås... och på natten en löjromstoast. Himmelskt!

Tittade på deltävlingen till Melodifestivalen och kunde konstatera att "folket" inte alltid röstar som man tror ;). Jag tillhör dem som får rysningar av Carola men inte av det där angenämare slaget, utan helt andra kårar *gapskratt*. Har alltid haft svårt för denna tjej och igår kunde vi glatt konstatera att hon och Andreas inte fick någon direktskjuts till Globen. Måste kännas i egot hos henne ;).

Har väl inte så mycket åsikter om denna omgång, mer än att Sannas ballad var vacker och att hon sjunger väldigt bra. Tvillingarna var coola leftovers fr någon annan era, men inte denna... Värre var det väl i förra omgången! Behöver nog inte ens kommentera det över huvudtaget... *skrattar*.

Har precis hämtat sonen fr cykeläventyret. Hem kommer han med vinterns första förkylning. Bra tajmat när sportlovet börjar :).

19 kommentarer:

  1. Oj, vad jobbigt att du ska "under kniven" ... Det visste jag inte! Peppniongskramar från mig! Vet så väl hur det känns att plötsligt behöva avbryta motionerandet man varit så inne i ...

    Här har jag en vecka med idel sjuka barn! Bara att härda ut.

    Din middag lät som en höjdare! *Dreglar avundsjukt*.

    Pst: Vore kul att höra vad du anser om reklamfilmerna (i mitt förra blogginlägg).

    Kramar!

    SvaraRadera
  2. Jag gillade både dom som gick direkt till finalen...och Carolas besvikelse och stammningar.
    Synd på en sån rar ärta som Andreas,men har han lierat sig med henne så får han faktiskt stå sitt kast!
    Vad tråkigt att sonen åkte på en förkylning,men som tur är så blir han på hemmaplan så du får väl pyssla om honom lite extra till det är din tur att pusslas om.
    Kramar/Birgitta

    SvaraRadera
  3. Nu får du akta dig så att sonens förkylning inte smittar dig för då kan du inte bli opererad. Fast det skulle ju vara ett legitimt skäl att slippa ifrån.
    Kramar
    Nicoline

    SvaraRadera
  4. Är det knän eller höfter du ska operera? Låter onekligen ganska jobbigt, ett större ingrepp?
    Jasså du tordes skicka din nya ögonsten med sonen? Hihi, men den kom väl hem med fina bilder från cykeläventyret? Har skrivit upp namnet på kameran, dock inte kollat priset för jag förstår att den inte tillhör den billigaste skalan...men men, en vacker dag kanske Lottovinsten sitter där den ska, hemma hos mig!
    Jag kände också en viss skadeglädje och tillfredsställelse över gårdagens resultat, "ler"
    Kram från pörtet

    SvaraRadera
  5. Jag tycker att det var rätt låtar som gick vidare i denna omgång. Det var hård konkurrens om man jämför med förra veckan. Även då gicka mina favoriter vidare. Artar sig bra *hihi*! Tråkigt med operationen, men blir resultatet bra är det väl värt det!

    Jaa du, hur jag lyckades få med maken till den affären, ja säg det! Jag sa bara "Vi kan väl stanna till vid Country Style så får du se hur min typ av favvo affär ser ut" typ, och han gjorde det :o)!!!
    Kramar Christina

    SvaraRadera
  6. Lycka till med operationen!
    Jag tyckte att melodifestivaltvillingarna var de med bästa låten, så kul att de gick direkt till Globen!

    SvaraRadera
  7. Cykeläventyr, ja det finns mycket att hitta på. Här ska vi också ha lov i veckan som kommer. Skönt! Jag tycker att rätt låtar gick vidare och gillade helt klart Sanna bäst. Vilken röst hon har! Så trist att behöva opereras. Hoppas det går bra och att du repar dig fort.

    SvaraRadera
  8. Önskar dig all lycka till med operationen. Förstår att det är gruvsamt men tänk vad du ska hoppa och skutta till sommaren istället :D
    Ps. Har mailat lite mirakel till dig ;)

    SvaraRadera
  9. Taskigt att bli med förkylning lagom till lovet... men jag hoppas i alla fall att det blir ett härligt lov, både för honom och föräldrarna! Kram!

    SvaraRadera
  10. Åh, vad jag gillade att Carola inte gick direkt till finalen. Hon är lite överskattad, tycker jag. Tycker väl lite synd om Andreas, men han trodde nog att segern var klar när han sjöng med Carola, eller?
    Min favorit är i alla fall Sanna Nielsen. Hon har en pipa som heter duga.
    Kram från Annette

    SvaraRadera
  11. Visst blev man förvånad över att Carola & Johnson ej gick direkt till Globen, men jag tror att de kommer dit ändå sen....Däremot var Sanna min favorit, vacker låt och en bra röst! Pizzalåten undrar man ju hur nån kunde ta med överhuvudtaget.....Barnen fick sig iallafall ett gott skratt.....

    Här är helgen lugn, med vård av förkylda, hostiga och febriga barn....det är envisa baciller som inte ger vika....DEt blir ett par dagar till på hemmaplan....

    Försöker hinna med att fixa i dotterns rum mellan vårdandet av barnen, mer än hälften av panelen är iallafall färdigmålad!

    Ha en bra vecka! Kram!

    SvaraRadera
  12. Vilken god mat ni har mumsat i er.

    Hoppas att operationen kommer att gå bra - förstår att du inte ser fram emot det även om det kan vara en nödvändighet.

    Kram!

    (Vi röstade på tvillingarna. Bättre fart i dem än i killarna som var hälften så gamla.)

    SvaraRadera
  13. Hoppas förkylningen går över snabbt så sonen kan njuta lite av sportlovsledigheten också. Här är det inte lov förrän nästa vecka och jag ser verkligen fram emot det. Håller med dig om Carola och melodifestivalen. "skrattar lite skadeglatt " ...fast bara lite.

    SvaraRadera
  14. Om nu inte sonen gillar photoshop kan du inte kolla om han fixar grytlappar...hi hi...För något år sen när jag kom in på sonens rum höll han på att sticka en knallgrön mössa...ja det blev aldrig en mössa utan en grön ring men ändå menar jag...
    Ja de är härliga desa ungar...

    Kramar från Malin

    SvaraRadera
  15. Min käre karl här hemma undrade om det fanns något telefonnummer han kunde ringa för att rösta MOT Carola, men han är å andra sidan inte alls förtjust i Mello överhuvudtaget, som jag :-)
    Ha en bra början på veckan!
    S.

    SvaraRadera
  16. Operation? Tänker på dig, vännen!

    Kram,
    AnnaSv - som oxå får (negativa) rysningar av Carola...

    SvaraRadera
  17. Här har vi inte sportlov förrän nästa vecka, men jag längtar nog lika mycket som mina tjejer. Ska bli skönt att inte behöva gå upp så tidigt ( om jag nu inte vaknar tidigt förstås) och kunna ta det lite lugnt på morgnarna. Ibland är det ett lite smärre kaos innan de kommer iväg med resp buss!
    Hoppas du har haft en bra helg och önskar dig all lycka med operationen!
    Ha en härlig måndag!
    Kram, Carina

    SvaraRadera
  18. Skruttan...önskar dig lycka till med opperationen...
    Du får sno med dig en teränggående rullstol så kanske vovsepofsarna kan dra dig runt;)
    Nattmacka???
    Känner mig förvirrad......äter ni sån där lyxmat mitt i nätterna hos er???
    Jisses.....det får vi inte ens till förätt hos oss....hmm....jag kanske ska börja laga mat igen.
    Ha det bra nu loppan!
    Kram

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.