torsdag, mars 27, 2008

Solen strålar...

En klarblå himmel har vi här och solen strålar ljuvligt. Det är en underbar känsla att vakna nu på morgonen med ljuset som flödar in i sovrummet. Gå ner till brevlådan för morgontidningarna och solen är redan uppe!

Tack och lov att det lilla snöyr som vi fick under helgen försvann lika fort som den kom. Vi har det vackert vårgrönt hos oss. Fick besök igår av vänner som bara bor ett par mil söder om oss. De var helt förvånade när de kom närmare Malmköping och fick se att här fanns det gröna och våren. Hos dem var det ett riktigt snötäcke och full vinter! Tänk att det kan skilja på så korta avstånd... Glad är jag för vår gröna del ;).

Idag blir det en tur till E-tuna med lite "fyllapåkylen". Har haft 2 tonåringar här som spelat nätterna igenom och kylen har tömts allt efter. Idag är ordningen återställd. Sonen ska få hjälpa sin gamla mor med vissa arbeten, fast det vet han inte om än ;). Vi ska nog även hinna med lite öveningskörning. Första gången sedan vår premiär då vi inte ens kom ut fr parkeringen *skrattar*. Så vi får väl se hur det går denna gång *håller tand för tunga*...

Vädergubbarna förutspår vårvärme till nästa vecka, de talar om +15... Jag håller tummar och tår för att de har rätt denna gång! Förra året vid denna tid så fick jag besök av Flisan och vilket väder vi hade då... *drömmer mig tillbaka*.

3 kommentarer:

  1. Jo, du anar inte vilka böjelser som döljer sig i de mest "normala" miljöer... ;-D

    SvaraRadera
  2. Nu är jag tebax efter flytt och grejsimojs.
    Och min sida finns på samma adress som innan.
    http://laila.nolvi.se

    KRAM!

    SvaraRadera
  3. Vad mysigt med lite vårgrönt!

    Hoppas solen vi har här i Sthlm idag värmer bort snön som ligger kvar.

    Jag minns också den underbara värmeböljan vi hade i början av april förra året. Underbart! Andra lördagen i april mätte vi till 39 grader! Vi gick i bikinis och shorts och grävde upp större delen av tomten :)

    Lycka till med allt idag!

    (Ny besökare här, hittade hit via en länk på någon blogg. Känns mysigt och roligt här så nu ligger din blogg i rss-läsaren ;)

    Vi hörs!

    /diana

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.