lördag, maj 17, 2008

Livet ger ett bagage...

Tillhör den försiktiga typen, gillar utmaningar men är inte dumdristig, tänker först och handlar sen. Har nog en ryggsäck att bära som inte alla har, tack och lov för att de flesta slipper den!

Bagaget ger en viss oro som inte alls känns bra, men vågar trots det släppa taget, eller rättare sagt, tvingar mig att släppa taget ;).

Livet har givit mig vetskap och kunskap att allt inte går som på räls, att det inte finns ett skyddsnät till alla och att somliga är utvalda till att utstå mer än andra.

I det liv jag lever idag, så utgår jag inte från att något ska hända, tänker heller inte på vad som ska hända och oroar mig inte heller så mycket för vad som kan hända... men jag VET däremot att ALLT kan hända...

Sonen är tillbaka fr sin veckoresa med skolan! Hemma igen fr Berlin, efterlängtad! Massor med SMS och samtal har det varit i veckan och ikväll har det utdelats mängder med pussar och kramar ;).

Han har saknat oss, längtat efter oss och känner att hemma är bäst!! Vi har saknat honom, längtat efter honom och mår så bra när han är hemma igen!!

"Världens bästa son" är hemma hos oss igen *ler*.

Har tagit till mig ett uttryck fr en av mina favoritbloggare Var dags glimt,
"Tack kära goda godheten för att sonen är hemma igen..."


Nu sover jag gott igen, natti-natti alla människobarn...

22 kommentarer:

  1. Åh så bra beskrivet.

    Jag kan ibland bli rädd för att jag känner så starka känslor till mina barn; det kommer att bli svårt att se dem gå.

    SvaraRadera
  2. Jag förstår precis hur du känner. Jag har inte behövt uppleva något sådant som du men jag känner mig ändå lugnast när fågelungarna finns i närheten av boet. Jag är glad och stolt att barnen gör saker på egen hand och klarar av det. Jag unnar dem naturligtvis upplevelsen. Men det känns tryggast för mig när de är nära... Jag kan tänka mig att sonen är proppfull av intryck från Berlin. Det är en fascinerande stad som jag gillar jättemycket.

    SvaraRadera
  3. Jag kan känna igen den där känslan av att allt kan hända.Jag har levt ett ganska förskonat liv tycker jag men är ändå orolig för att något ska hända. Trivs bäst när alla är samlade hemma.

    SvaraRadera
  4. Du beskriver allt så himla bra ! Ja, tack och lov har alla inte en tung ryggsäck att bära. Jag brukar kalla den för den ofrivilliga erfarenheten...

    Tyvärr så vet jag också att ALLT kan hända och det händer saker som inte få ske.

    Skönt att sonen är hemkommen !

    Jaa, vad roligt..tar jättegärna en fika med dig ! Café Tingsgården är mitt favoritfik i E-tuna, gott att äta och mysig miljö!

    Olivträdet köpte jag på Granerfeldts blommor i Ostra. Har du varit där ? Om inte skulle vi kunna ta en sväng dit, om du vill.

    Ta hand om dig!
    kramis

    SvaraRadera
  5. Ja visst känns det tomt när ett barn är bortrest? Hos oss åker någon av sönerna på basketresor titt som tätt, men jag tycks aldrig bli "härdad".
    /B
    www.lyckligagatans.blogg.se

    SvaraRadera
  6. Så är det i verkligheten. Allt kan hända när man minst anar det och det kan göra riktigt riktigt ont.

    Varma kramar....

    SvaraRadera
  7. Ibland önskar man att man kunde låsa in barnen i en skyddad värld utan sjukdomar och farligheter som kan möta dem ute i den stora vida världen......Man ska vara tacksam för det man har! Du är klok min vän! Kramis!

    SvaraRadera
  8. Förstår att det är skönt att ha honom hemma igen!

    Kram Maud

    SvaraRadera
  9. Alla har vi vår egen ryggsäck att bära och alla har vi olika bagage. Å aldrig oroar man väl sig inte så mycket som för ungen/ungarna när dom är ute på vift?
    Skönt att du sover gott igen!
    Kram från Annette

    SvaraRadera
  10. Precis så är det! Allt kan hända och det är inte direkt någon ide att gå och vänta på om och när...

    Mitt i prick alltså, som vanligt, vännen:)

    Hoppas på en ny fin vecka för dig!!! Med SOL!!!

    SvaraRadera
  11. Du skriver så bra, jag känner igen mig i känslan att vad som helst kan hända, när som helst. Sover som skönast när "flocken" är samlad.
    Jag såg henne bara på långt håll när hon "planterade" en ny ek, jag passade på att ha butiken öppen och det var många som ville komma in i värmen! Det blev ju ganska lång väntan för många eftersom det bara var inbjudna som fick vara med på invigningen i slottet. Men jag skickade iväg Susanna för att fota!
    Här har det varit ruggigt kallt hela helgen, men just nu kikar solen fram så jag kanske vågar mig ut en liten stund.
    Ha det gott vännen!
    Kram, Carina

    SvaraRadera
  12. Skönt att sonen är hemma välbehållen ... Förstår, så gott jag försöker, din oro ...

    Du skriver så bra!

    Kram och hoppas du får en skön vecka! (Jag är tillbaka i bloggvärlden igen.)

    SvaraRadera
  13. Jag handlar först, tänker sen, ibland - och har kort minne.

    SvaraRadera
  14. Jag blir glad att kära goda godheten uttrycket sprider sig....kommer snart även ev i en barnbok nära dig (där uttrycke uppkom) ; )

    SvaraRadera
  15. Hallå där tjejen!
    Det var ett bra tag sedan jag var inne hos dig och hälsade på. Allt som har med bloggande och datasurfande har legat lågt här hos mig. Har inte haft vare sig lust eller ork till någonting. Har nog haft ett lättare depressionsskov här under våren. Borde jag ju se, jag som jobbar inom psykiatrin, men man blir väl lite hemmablind.

    Börjar i alla fall känna att jag är på väg uppåt igen och då känns det lustfyllt att besöka alla härliga bloggar igen.

    Du har visat en massa härliga saker, och som vanligt skrivit en massa kloka saker. Du har en urgammal vis själ, vet du det? När man är inne hos dig och läser blir man lugn och känner att här är en som vet, en man kan lära sig av.

    Sänder dig massa varma kramar, och ett stort tack för att du delar med dig av dina tankar.

    Lotta

    SvaraRadera
  16. Du beskriver känslan så innerligt - tack för att du delar med dig.
    Tack för din kommentar och du fick mig att bli riktigt orolig - pionerna hade jag ju inte kollat. Sprang ut på direkten - och vilken tur - allt var som det skulle vara. Ja, tänk så mycket man kan oroa sig för - t.o.m. för kombinationen nattfrost och pioner ...*fniss*.
    Så skönt att flocken är samlad nu i ditt bo, så du kan sova lugnt!
    Kramiz Randi

    SvaraRadera
  17. Såå vackert och så kärleksfullt du skriver! Jag blir riktigt rörd. Så är det att älska på riktigt!
    Kram till dig min söta vän och jag förstår att du nu sover mycket godare om nätterna.

    SvaraRadera
  18. HEj vännen!

    Vad skönt att sonen är hemma igen!

    Jag har saknat at läsa din blogg men nu har jag fått tillbaka min dator igen!

    Kram,
    AnnaSv

    SvaraRadera
  19. Nog känns det bäst när familjen är samlad igen, vare sig den består av bara make/maka eller med barn. Har alltid ett sjå när maken ska iväg på någonting som gör att han inte kommer hem på kvällen. Oroas, tänker för mycket mm.
    Hoppas du har en bra vecka nu när sonen är hemma igen.
    Kram Elzie

    SvaraRadera
  20. Kloka ord du skriver och håller fullständigt med dig.
    Njut av stunden och oroa sig inte för det som inte har hänt.(kan vara svårt många gånger när det gäller barnen ).
    Ha det så gott
    Kramilikram ewa

    SvaraRadera
  21. Min dotter ska på hajk till helgen! Ärligt talat så känns det nog lite konstigt för mamma att dottern ska sova utomhus på en ö, under ett vindskydd...tror du att jag kommer att sova gott den natten??! Vill ändå inte överföra några tveksamheter på henne...utan måste ju tro att allt ska gå toppen...

    SvaraRadera
  22. Jag vill tro att det finns skyddsnät kring oss alla... men att det inte fungerar riktigt lika för oss människor. Ditt skyddsnät fungerar på ett sätt.. och mitt fungerar på ett helt annat.

    Jag håller helt med dig att vissa människor möter mer svårigheter och sorger än andra... varför är det så?
    Ja, visste vi det så...?
    Men jag håller ändå benhårt fast vid att det måste finnas ett tänk, en mening med det med!
    Livet måste vara så pass intelligent att det finns en mening med det som sker - än om jag verkligen inte kan förstå vad somliga gånger!

    Tusenkramar.. alltid!

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.