onsdag, maj 28, 2008

Oväntat besök...





Idag fick vi oväntat besök! Kikade ut på gården och tyckte mig se en brun katt, men upptäcker snabbt att det är en liten rävunge. Hur söt som helst!

Kommer tassande och kikade in i växthuset, går runt bilen och upp framför huset. Nosar på hundarnas boll och kommer sedan upp för trappen till verandan. Jag står och fotar i hallfönstret och den bryr sig inte alls, trots att den ser mig. Ville tydligen komma in, men våra vovvar kanske inte hade uppskattat denna oväntade gäst. Hade nog varit ömsesidigt eller kanske hur kul som helst *skrattar*.

Måste också visa er växtkraften i växhuset. Den här gurkan var ca 15cm i söndags och såg ganska tunn ut. Jag fotade den idag, innan vi åt upp den, och då var den 30cm och såg ut så här! Tomaterna är också på god väg ;). Fyra gurkor har vi nu skördat. Härligt för oss glada amatörer!!


21 kommentarer:

  1. Vilken söt liten gäst, hörru!
    Voffsingstöserna kanske hade uppskattat en ny liten lekkamrat???!

    Mera gurka åt folket! Mums!

    Kramar
    Mrs F.

    SvaraRadera
  2. Hej
    TACK FÖR DINA TRÖSTANDE ORD inne hos mig..... härligt att jag inte är ensam...och du har så rätt, livet är för kort för att inte "levas"!!!!! Så härligt med växthus och gurkor och tomater!!! Rävungen är ju för söt! och nyfiken.......Ha det bra i solen!
    Kramar fr C

    SvaraRadera
  3. De är verkligen fina. Vi såg en två tre stycken för något år sedan som lekte i hagen mittemot Anki. Men de har nog flyttat iväg nu jag tror att vildsvinen flyttat in i stället. Inte lika söta precis.

    SvaraRadera
  4. Men vilken oblyg liten gäst - verkar nästan tam!

    Snacka om att växa så det knakar - hemodlade gurkor är det godaste som finns!

    Kram Maud

    SvaraRadera
  5. Vilken söt gäst!
    Och vad det växer hos er! Här har vi inte alls kommit så långt än.
    Men jag ser för varje dag hur det tar sig. Och nu när det blev sommarvärme igen så går det undan!
    Om inte annat så växer ogräset!
    Ha det gott!
    Kram, Carina

    SvaraRadera
  6. Vilken toksöt besökare!!
    kramar Malin

    SvaraRadera
  7. Det var en ovanlig besökare. Inte ofta man ser räv på det viset. Men fina är dom när dom slipper skabben.
    Och ni är ju storproffs när det gäller gurkor *s*.
    Hoppas du har en bra och solig dag.
    Kram Elzie

    SvaraRadera
  8. Vilken sötnos som hälsar på...han kanske var sugen på gurka och tomater...fniss...
    Jag blir då rent av avis när jag ser vilken växtkraft ni har neröver landet...här har det inte kommit ens hälften...suck...så långt med växterna som hos er.!
    Ha en bra dag i solen!
    Kramar/Birgitta

    SvaraRadera
  9. Åh, vilken liten sötnos !! Längtar tillbaka till landet ibland...det är underbart med djurlivet. Tom grannens ponnysar kom på besök ibland! *skratt*

    Vi ses!:)
    kram

    SvaraRadera
  10. Nej men harredosingen då, vilken gullig liten rävvän! va tuff han var. Och vad det frodas i ert växthus, vilken lycka att skörda! Välkommen till Falun i sommar: ) Mari.

    SvaraRadera
  11. Söt, jag gillar nästan allt oväntat :)

    SvaraRadera
  12. Nämen, vilken söt lite gäst! Så kul att du han fotografera honom också! Det låter härligt med ett eget växthus där saker och ting växer och frodas. Det drömmer jag om att ha en vacker dag!

    Önskar dig en solig och härlig helg!
    Många kramar Jenny

    SvaraRadera
  13. Så gullig! Här har vi bara en grävling som bor nere i "dalen". Och sorkar...

    SvaraRadera
  14. Vilken liten sötnos...och så nyfiken den var.Oj,vad det växer i ditt växthus...härligt med egen gurka!
    HA det gott i sommarvärmen!
    Kram/Gunn

    SvaraRadera
  15. SÖTSÖT räv och STOR STOR gurka =)

    SvaraRadera
  16. Jag var i norra Uppland i förrgår och då upptäckte vi också små söta rävungar som bodde med sin mamma under hönshuset. Efter det så förstod bondfrun varför kycklingarna försvann en efter en. Vilken modig liten krabat som vågade sig ända fram till din trappa.

    SvaraRadera
  17. Vilket fint besök du har haft och sån tur att du hade kameran i närheten och kunde ta så bra bilder.

    Dina gurkor är avundsvärda. Och jag kan förmoda att dom är extra goda i smaken.

    SvaraRadera
  18. Men hallojsan vilken liten goding!!!
    Ja rävungen alltså....gurkan...den....den...var väldigt stor!
    Säkert god den med...;)
    Kanske ska odla mig en egen.....
    Ses snart nu min vän!
    Kram katarina

    SvaraRadera
  19. Fantastiskt att du hann fotografera den söta rävungen. Jag har två mornar i rad sett små rävungar som leker vid och på vägen. Nu är de hur bedårande som helst men jag vill inte så gärna möta en vuxen räv... Tack för att du förstår mitt sätt att uttrycka mig. Ibland blir jag orolig att folk skall ta det jag skriver alltför bokstavligt... Önskar dig en helt underbar helg... Många kramar.

    SvaraRadera
  20. Lyckliga dig som får se en liten rävunge. De enda rävarna jag får se är det dom som ligger längst vägkanter :(

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.