torsdag, oktober 29, 2009

Molly är hemma...


Vi kunde inte bärga oss, utan fick lov att hämta vår lilla Molly redan i fredags förra veckan ;).

Hon har nu varit hos oss i snart en vecka och är redan riktigt hemmastadd. Det har även gått förvånansvärt bra med våra andra hundar. De tycker nog att hon emellanåt är en aningens jobbig, men samtidigt hjälper de även oss, med hennes uppfostran. Molly får klara besked om rangordningen här i familjen :D.

Vi hade nästan glömt hur det var att ha en valp i huset. Det är fullt upp! Ingen större skillnad mot att få barn egentligen. Full fart är det på vår trasselsudd, finns inget mellanläge. Utan det är on med turbofart och sedan off för att sova en stund. Däremellan är det piiip och skriik om vi försvinner från hennes åsyn.

Allhelgona är här och helgen börjar med att vi har våra härliga grannar på middag. Tiden går bara alltför fort och det är nu bara 4 futtiga veckor kvar till advent.

21 kommentarer:

  1. Åh, sä söt hon är! Känner igen det där med on och off, vi har en likadan här hemma. Vad bra med de stora som kan hjälpa till att fostra!
    I helgen blir det mycket jobb för mig, vi har extraöppet men det är bara kul! Julen smygs fram imorgon... Lite helgfirande ska vi nog också hinna med, god mat tillsammans med nära och kära.
    Ha det så gott nu och njut av den lilla! De växer alldeles för fort!
    Kramelikram, Carina

    SvaraRadera
  2. Ammen hon är ju bedårande söt, lilla Molly. Kanske ni ska köpa hund till sonen också, så han blir litet mer "låst" här hemma och kanske glömmer Afghanistan-"grillerna"? (I mitt tycke går iaf gränsen för krigsföring vid paintball.)
    Förstår din oro, men man kan ju inte leva ens barns liv. Tyvärr...
    Kram från kommunens centralort

    SvaraRadera
  3. Molly är ju så söt! ;=)

    Ja du tänk att det är Allahelgona! Va?? Man hinner inte med! ;=)
    Kram

    SvaraRadera
  4. Hallå där!!

    ÅÅåå så fin hon är...hihi....skrattar åt det där med on o off.....
    Sedan grät jag en skvätt åt ditt förra inlägg.....ska uppmuntra mina barn till att binda sig tidigt och bara åka på charter....;)

    Har maialt dig...kraaaaaaam

    SvaraRadera
  5. Åh, vilken liten gosing! Kan förstå att ni inte kunde bärga er! Jodå, jag vet hur det är att ha valp - ingen rast, ingen ro och säkert lite som att ha småbarn.

    Ja, det är jättbra att ha vuxna hundar som hjälper till, där har man mycket uppfostran gratis s.a.s.!

    Lite solglimtar här idag, men nu är det visst mulet igen och jag håller mej nog inomhus idag också, även om jag är feberfri - vet ju inte om det är svinisen eller hur det är!
    Tack för hälsningen hos mej!
    Ha det gott och hälsa vovvarna!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  6. Ah, vilken gosing!
    Tack för tipset, jag ska införa förälrakontroll. Jag är ju förälder och behöver definitivt kontrolleras.

    SvaraRadera
  7. Hej vännen!
    Hon är ju helt underbar. Minns när vår Tyra var valpis. Jag vaggade henne till söms på nätterna när hon kände sig ensam och visst hade hon också en on/off knapp. De är ganska lika faktiskt din Molly och vår Tyra. Ha en toppen helg!

    SvaraRadera
  8. Men, det låter ju som om ni fått hem en taliban...det är ingen större skillnad där serru!

    SvaraRadera
  9. Så söt!! Förstår att det är fullt upp med den lilla valpen. Jag förstår din vånda angående sonens planer. Men du - vi får hoppas att det är fred i Afghanistan om ett år... Ha en härlig långhelg och kramar från mig

    SvaraRadera
  10. Ja, oj så fort tiden går!
    Himla söt är hon lilla Molly

    Kram!

    SvaraRadera
  11. Hon är ju hur fin som helst,
    förstår att ni ville ha hem henne.
    Men det är verkligen som att ha småbarn igen

    Kram Helena

    SvaraRadera
  12. med valp i huset har man inga problem med sysselsättningen. Man har att göra. ha en härlig allhelgonahelg helg. Kram

    SvaraRadera
  13. Wow, jag förstår verkligen att ni inte kunde hålla er längre! vilken sötnos! Ha en härlig helg i goda vänners lag! Och med massor av god mat! Kram!

    SvaraRadera
  14. Vilken underbar liten rackare. Såå mycket hon ska lära sig nu, men bra är väl det att det finns äldre vovvar som kan lära henne, förutom matte då förstås!
    En härlig helg önskar jag dig och sänder med många kramisar!

    SvaraRadera
  15. Hon är ju söt som socker!
    Önskar dig och Molly en riktigt trevlig helg. Kram.

    SvaraRadera
  16. GRATTIS till Molly!!!!!! Vilken sötnos! Kan tro att det är full fart!Önskar er en fin helg! Kram fr C

    SvaraRadera
  17. Åh så gullig! Jag förstår att det är en massa bus! Men det är ju bara härligt. Själv har jag tre labradorer...riktiga busråttor! Men de har också en av och på-knapp, och tur är väl det.

    Ha en trevlig helg!

    SvaraRadera
  18. Förstår att du/ni inte kunde bärga er... en sådan liten gohund kan man ju bara inte vänta på hur länge som helst!!
    Å så vill jag önska dig en riktigt fin och mysig ljushelg, min underbara och goaste vän!

    Varmaste varma kramen...

    SvaraRadera
  19. Åh, hon är ju verkligen alldeles bedårande söt. Jag ska absolut inte visa några bilder av Molly för lillasyster. Då kommer hon att tjata sönder mig. Vad härligt att det fungerar så bra redan.... Hoppas du har en ljus och fin helg. Kram.

    SvaraRadera
  20. Så fin och jag ser glimten i ögat på henne. Lycka till med henne och inte är jag då avis inte då alls !!
    Kram ewa

    SvaraRadera
  21. Lilla Molly-plutt! Så söt!!! Men nog ruttnar väl de andra två emellan varven? Vår Storkatta har så sakteliga, efter ett år, dragit ner på fräsandet mot Lillkatten, inget överseende där inte.

    Nyvaccinerad och sååå lättad över det! :)

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.