onsdag, januari 31, 2007

Det fixar sig...

Ja, grannen kom på förmiddagen och det enda som behövdes vara att trycka på återstartsknappen. Tack och lov säger jag bara! Men tror nog inte jag är den som grejar att klättra ner i brunnsutrymmet och fixa detta om samma sak uppstår igen. Så jag ringde vår elektriker som skulle omma förbi någon dag och kika på vårt system, trodde att han behövde "fördela" om elen mellan faserna så vi inte råkar ut för detta igen. Sån är jag bra på att ta tag i saker,ringa och ta reda på grejer... så alltid något på mitt pluskonto...

Idag har vi vårväder härute, ca +4 och tökänsla i luften. Känns samtidigt bra att vi är på väg åt rätt håll, mot våren och solen och sommaren! Det ska väl fixa sig med det andra också... hoppas jag...

Ska försöka ta tag i mitt liv igen och få rutiner i vardagen. En av dem är att ta en långpromenad varje dag med hundarna, inte bara en kortis som det blivit de senaste månaderna... *dåligt samvete*. Idag vara det premiär, tog en skön promenad med hundarna som också njöt av snön. Hoppas så jag kan motivera mig till detta varje dag för jag vet att jag mår bra av det och blir även piggare och positivare.

Ska även försöka beta av gamla surdegar som legat... i månader...

Har då äntligen fått ändan ur och har sorterat alla papper, köpe/säljhandlingar, kvitton osv. Igår fick jag in allt, snyggt i pärmar och lådor, efter att detta har legat i flyttkartonger sedan majmånad! Känner mig duktig när jag äntligen fått jobbet gjort och inte fortsatt med mina Alfons Åberg ursäkter "jag ska bara"...

Idag betade jag även igenom min enorma strykhög. Egentligen så gillar jag att stryka, gillar överhuvudtaget jobb där man ser synliga resultat, som strykning, gräsklippning osv. Men att samla kraft och komma igång, det är där mitt problem ligger.

Sitter och klurar på det dagliga middagsproblemet. Såg att det var fisk i skolan så då vet man att sonen är vrålhungrig när han kommer hem. Kanske skulle jag ta och göra hjortskav, måste väl gå lika bra som renskav. Så då var dagens middag löst medan jag satt och skrev här! Måste nu bara skynda att hämta köttet från frysen för den ska vara lite halvtinad för att man ska kunna skära eller egentligen är det att hyvla köttet i supertunna skivor. Mmmm, blir nog gott...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.