måndag, februari 05, 2007

En disig grå måndag...


Ja, solen skiner inte alltid på oss heller. Idag är en disig grå dag med några plusgrader. Vädret blev nog det värsta tänkbara under helgen. Det blev regn i torsdags och så frös det på detta så i helg var alla vägar glashala. Inge kul alls, kunde inte eller rättare sagt vågade inte halka runt på någon promenad. Idag är det lite bättre för solen och värmen gjorde sitt så gruset har kikat fram på sina ställen. I morse kändes det helt klart att dagarna blivit längre, hela 40 min fr förra veckan såg jag på tv. Idag var första morgonen som jag utan ficklampa kunde leta mig ner till brevlådan för att hämta morgontidningarna! Trots att månen var bakom molnen! Vi är definitivt på rätt väg trots denna disiga dag...

Känner trots allt att jag blivit otroligt väderpåverkad med åren, vet inte om det har med åldern eller mitt psyke att göra. Är vädret grått som idag så påverkas jag oerhört av det. Skulle kunna ha en färgskala här på min blogg och markera hur jag mår, nästan helt beroende på hur vädret är just den dagen. Kan inte komma ihåg att jag varit så här tidigare.

Så idag har jag mått tämligen grått, lite mörkare än ljusgrå faktiskt. Jovisst nog har jag fixat lite här hemma men inget stort alls, ingen långpromenad heller, bara ner till brevlådan för att hämta posten vid 13-tiden. Tack och lov så låg där en heminredningstidning... åtminstone en ljuspunkt idag! Heminredning och matlagning är några av mina passioner här i livet. Nu ska ni inte tro att vårt hem ser "heminrett" ut, men drömmar har jag när jag har obegränsade resurser. Så när Trisslotten faller ut ja då har jag inga problem att placera dem!!! Så eftermiddagen gick till att drömma bort sig ett tag och jag har upptäckt att när jag gör absolut ingenting, det är då jag får mina idéer och "brajdiga" planer här hemma. Jag kan faktiskt vakna mitt i natten och hitta en fantastisk plan eller idé för att renovera eller göra om här hemma. I eftermiddag så fick jag åter en ljus idé. Denna gång för vedförvaringen. Vi värmer vårt hus med ved så att ha en förvaring något så när intill vedpannan är ju ett måste. Nu försvann den fina vedlådan som mannen byggt när vi installerade den stora varmvattenberedaren i pannrummet. Men så kom jag på att man kunde ju ha den lådan precis utanför köksentrén och då var ju problemet löst med våra kartonger i lillhallen.

Min man säger att jag är helt fenomenal på detta och han säger att han har avslöjat mig... Varje gång jag säger att vi ska göra något av mina fantastiska planer så betyder det helt enkelt att det är han som ska utföra jobbet... Tusan att han kom på det...

Måste nog kanske klargöra lite kring vår lilla köksförändring. Innehållet i mina skåp är inte heller alltid för allas ögon ;) Allt udda jox som jag hade högst upp på hyllorna har jag förstås fått gömma i något annat skåp (med luckor) istället. Har i mina nu öppna skåp försökt ta fram det som kan visas upp och som man använder i vardagen. För mig fungerar diskbänken bättre då jag slipper dunka huvet i luckan och ducka höger och vänster när jag sätter in den rena disken.

5 kommentarer:

  1. God morgon! Måste kika in här medan kontoret ännu ligger stilla och jag kan sitta här med en kopp kaffe ;). Detta med väder känner jag så väl igen. Påverkas enormt av väder vilket för mig med bara ökat med åren. Kanske bör vi emigrera ihop till nåt varmt och soligt land där dagarna kan ägnas åt klurig idékläckning?

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Så köksluckorna är borta över diskbänken nu? Ja, det är väl bara skönt kan jag tänka mig. Det var ju liiiite omständigt att använda diskstället förut, iaf om man är lång. *s* Jag tror att det blev jättebra!

    Skönt att mannen har lugnare på jobbet så du får igång arbetskraften tilll dina projekt ;-) och extra roligt att ni hittat nya bekantskaper ute på landet.

    Ta hand om er!

    Kram,
    Anna

    SvaraRadera
  3. Javisst, det var ju också av ren omtanke för mina hjälpsamma gäster som jag tog bort luckorna *s*

    SvaraRadera
  4. Nåt händer när jag försöker skicka detta........
    Med min vanliga otur så kommer väl alla fram.
    Vad jag försökte säja var att det är väl Skundern på bilden?
    Vinkeln ser ut att vara Lindersborg hållet.
    Fast jag har försökt placera dej i Bråhovda......
    Sigge hälsar att han så gärna träffar dina brudar.
    Vägarna här är spännande (inte alls) och den onödiga snön har ju dolt alla isfläckar.

    SvaraRadera
  5. Helena: Minou o Tilda har svarat Sigge ;)

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.