måndag, maj 28, 2007

Efterrätter tackar väl ingen nej till...

Trodde väl inte det *ler*. Måste bara tipsa om två otroligt goda efterrätter som jag funnit på bloggarna. Ni har ju tidigare fått tips om Los fantastiska godsaker.

Nu kommer några till. Fann dessa underbara Basilikamarinerade jordgubbar hos Designe. Vi serverade detta i lördags som avslutning på grillmiddagen. Gissa om det blev succé *skrattar*. Mycket enkel att göra och kunde förberedas redan på förmiddagen. Tack Signe för receptet!

Nästa efterrätt blev igår på morsdag. En underbar Rabarbermousse hittade jag hos Äta bör man. Tack Cristina, den var helt ljuvlig!!

Bägge recepten rekommenderas och kommer att användas flitigt hos oss i sommar.

9 kommentarer:

  1. Visst är det gott med efterrätt, kan inte leva utan det!!! Å, visst var den god, de basilikamarinerade jordgubbarna!! Jag gjorde dem också lördags, underbart!! Och uppskattat. Den andra desserten lät ju inte helt fel den heller... visst är det kul med alla tips, recept & inspiration, det är ju det dessa bloggar är till för, man bli sååå sugen på att fixa & dona, helkul!! Så jättefint hus och veranda du har!! Mari.

    SvaraRadera
  2. jag blir så glad när jag får läsa om andra som verkligen har lagat maten... och inte bara ett recept i en kokbok. Fortsätt du testa så lagar jag sen :-)
    En bra receptblogg
    http://www.sisterfood.blogspot.com/

    SvaraRadera
  3. Nu ska jag prova att lägga kommentar igen..det gick inte i helgen!..Va roligt att efterrätten var uppskattad! :) Va härligt att prova flera efterrätter samma helg...mums! Åh, det var så härligt väder i helgen oxå, mysigt med grillning! :)

    SvaraRadera
  4. Jag har också hittat flera bra recept på olika bloggar. Bättre än kokböcker!

    SvaraRadera
  5. Åh, I love efterrätter! :)

    SvaraRadera
  6. Åhhh det där lät fantastiskt gott med basilikamarinerade jordgubbar. Måste testas...men först ska även jag laga receptet från SN.

    SvaraRadera
  7. Älskar efterrätter. Måste testa bägge - det vattnas i munnen redan!!!

    SvaraRadera
  8. Men visst är jordgubbar med basilika så gott! Tipsar också om färska jordgubbar som du häller lite balsamvinäger över ... och låter stå en stund. Mmmmums ;)

    SvaraRadera
  9. Har kopierat recepten och ska göra jordgubbarna på midsommar. Rabarbern ska nog göra till helgen.

    Det blir säker supersmarrigt.

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.