lördag, maj 12, 2007

Vårbruket är hektiskt...

Vi har fullt upp med vårbruket, även "småbönder" som vi;), med en liten trädgårdslapp har fullt upp just nu!

Min kära man har varit ledig torsdag och fredag. Dessa dagar har han haft fullt upp med att köra jordfräsen och få vårt grönsaksland iordning. Idag har vi äntligen fått alla grönsaksfrön i backen. Vi hade köpt en stor fiberduk på 60kvm och till vår förvåning så täcktes hela vårt land av duken... Hmmm, så vi har alltså 60kvm grönsaksland.... Tack och lov att min kära man tycker att om att rensa ogräs. Han tycker det är terapi att plocka ogräs... Jag har aldrig vågat yttra mig om vad jag anser om detta... Jag ler och ser glad ut medan han står nerhukad i rabatterna och plockar kirskål och annat...

Idag hämtade vi mitt fina skåp. Vi svängde även förbi Lady Stalkerns andra loppisställe och där satt stora "SÅLD-lappar" på en massa fin saker. Men en underbar ishink i kristall fann vi. Den hade t o m en botteninsats som gjorde att vattnet hamnade nedanför isbitarna. Otroligt vacker för endast 35kr!

Dagen var mulen, men ändå skön, vindstilla och full av fågelsång. På kvällskvisten så skingrades molen och solen kom fram.

Idag lördag firar vi vår bröllopsdag... Hela 18 år har vi varit gifta!! Det otroliga är att vi känner än mer ömhet och kärlek till varandra än någonsin. Känns nästan lite konstigt... Trodde nog aldrig att jag skulle känna så här efter 18 år, men vi känner likadant bägge två. Vi trivs med varandra, har ingen längtan efter ett stort umgänge eller aktiviteter och vi delar samma intressen. Vi är helt enkelt så otroligt lyckliga med varandra...

Vårt äktenskap har också haft sina svårigheter. Det var tufft i början att förena två personer, med olika kulturer, värderingar och traditioner. Tillsammans hyvlade vi av oss våra vassa hörn. Vi fick barn... sjukdom, oro och bottenlös sorg... Men vi fann vår väg tillsammans och livets glädje och sorg har svetsat oss än mer samman.

Vi känner en otrolig lycka över vårt nya liv här ute på landet, en glädje över att få än mer livskvalitet när min kära man börjar sitt jobb här i närheten. Vårt beslut att flytta fr Stockholm har vi aldrig ångrat, utan tvärtom kännt en otrolig glädje och tacksamhet för att saker och ting föll på plats så vi kunde fatta vårt beslut att börja vårt nya liv här ute.

Ikväll firar vi våra 18 år med små tilltugg och äkta god champagne. Löjromstoast till förrätt och till varmrätt, grillad scampi och pilgrimsmussor marinerade i olivolja, citron, lime och chili. Till detta serveras en god reisling.

Livet kan inte bli bättre...

Sonen kommer hem i morgon kväll. Har fått SMS och MMS med enbart positiva besked. De har haft späckade dagar med aktiviteter men de har även hunnit med en massa roligt tillsammans med kompisarna. Vädret har enligt honom varit i varmaste laget, närmare +30. Fredag var de på båtutflykt till Egina. Sol och bad hela dagen, SMS på kvällen löd " Vi ser ut som hallon allihopa".

Idag besökte de Cap Sounion och detta MMS kom till oss alldeles nyss...

11 kommentarer:

  1. Åh, grattis till era 18 år!!!

    Du skriver så vackert om ert äktenskap och den otroligt positiva vändning ert liv tagit med flytten.

    Jag gläds med dig. Du är verkligen värd att må så här bra!

    Kramar!

    SvaraRadera
  2. Härliga känslor,njut ...18 år det är inte illa.Bra beslut om att flytta ut på landet,där är lugn och ro och man kan höra fåglarna..sen blir man ju så sugen på att få se ditt skåp,fota det så att vi får se ditt fynd..Kram Anette

    SvaraRadera
  3. Idag är det 18 och och 1 dag. Många varma gratulationer till er. Så härligt att kunna se på varandra och känna att man är i hamn. Stor kram.

    SvaraRadera
  4. Stort grattis på bröllopsdagen!!

    SvaraRadera
  5. Så härligt att känna så för sin man, det kunde ha varit skrivit av mej, för jag är tydligen i samma lyckliga sits som du, även om våra första försök inte slog så väl ut, men vi har varit tillsammans i 11 år nu och det blir bara bättre och bättre. Den som väntar på nåt gott! Härligt med lantliv, eller hur.

    SvaraRadera
  6. Vad fint du skriver om ert förhållande man blir ju alldeles rörd....*snyyyyyt* så ja, nu har jag torkat tårarna ...Det du skrev om att ni tillsammans hyvlat av er de vassa hörnen. Precis så är det...man är ju lite "taggigare" när man är yngre också, tycker jag. Lite ettrigare och har inte alltid så lätt för att jämka.....skönt att man har blivit äldre,lugnare och fått lite mjukare "hörn" :=)
    Jag förstår att ni har fullt upp nu...ni har ju en gård,herregud, en annan tycker att man har fullt upp med en liten villaträdgård :)
    Ha det så skönt nu och var rädda om varandra!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Tack föe dina fina kommentarer hos mig..jag har sett att det ibland brukar dyka upp bondrokoko skåp på blocket ,kolla där ibland...lampan är jag himla stolt över att jag fick tag i ,den var ett kap..men ett kap som behövde renoveras.så det fixade min händige sambo..roligt att mina foton från hemmet både inspirerar och glädjer andra..för när jag lägger ut dom så känns det alltid..hur ser det här ut?ser det rörigt ut?ja du vet , man tycker inte själv att det är så fint..bara ibland.Kram Anette

    SvaraRadera
  8. Vad vackert du beskriver ert liv tillsammans och er kärlek! Ni förtjänar ALL lycka!

    Kramar i mängder!
    AnnaSv

    SvaraRadera
  9. Vad jag blir glad att läsa om ditt liv och ditt äktenskap.
    Jag är så glad för din skull och känner mig lugn i själen och ... ja vad ska jag säga mer än att... Vilken lycka
    Stora kramar från Ester och mig.

    SvaraRadera
  10. Ååååååh, vad fint om dig och din man och hur ni känner!
    All lycka till er!
    Hoppas få känna likadant själv om ... 13 år. Att vi skavt av våra vassa hörn, som du skriver.

    kramar i massor,
    Magdalena

    SvaraRadera
  11. För sent ute .. men här har varit fullt upp i en vecka nästan .., jag gratulerar i efterskott ..-)

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.